Ціна питання для Кременчуцького НПЗ, що забезпечує зараз 93% виробництва дизпалива в країні, - близько $50 млн на рік або 1,3 млрд грн за поточним курсом. Саме стільки зможе заробити НПЗ в перший рік дії мит в результаті підвищення цін на 1,5 грн/л.

Компанія "Укртатнафта «з жовтня 2007 р.контролюється групою» Приват" Ігоря Коломойського. Завод щорічно переробляє 2,5 млн тонн сирої нафти, випускаючи близько 600 тис. т дизельного палива на рік

Після того як в липні 2019 року Кабінет Міністрів вперше ввів мита в розмірі 3,75-4% на трубопровідні поставки палива з Росії, ціни зросли на приблизно $10-15/т, і група «Приват» істотно зміцнила свої позиції на паливному ринку.

За оцінками директора " Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна, завдяки цим митам Кременчуцький НПЗ наростив переробку в 1,5 рази, а Завантаження належних групі «Приват» одеських нафтових перевалок зросла в 3,5 рази.

Мита роком раніше були введені тільки на поставки по трубопроводу "ПрикарпатЗахідтранс«, який входить в орбіту бізнес-інтересів Віктора Медведчука, і таке групу» Приват" як найбільшого гравця на паливному ринку повністю не задовольнило.

Популярні новини зараз
Monobank "заморожує" особисті кошти українців: хто може залишитися без копійки Українці можуть залишитися без опалення та гарячої води: комунальники попередили про ризики "Нафтогаз" попередив усіх: потрібно встигнути до 25 квітня Подорожчання майже на 40%: українців чекає "сюрприз" у платіжках
Показати ще

У січні 2020 р.група «Приват» разом з «Нафтогазом» направили до Міністерства економіки скаргу з проханням підвищити мита з 4% до 8,46% і поширити їх на всі види поставок. У червні скарга була відхилена, але буквально через місяць «Приват» зайшов на нове коло.

Спроба № 2

На початку липня "Укртатнафта" звернулася до Міністерства енергетики з проханням ініціювати перед РНБО підвищення мит на дизпаливо зі скраплений газ до раніше вже озвучуваних керівництвом заводу 8,46%. Також "Укртатнафта" попросила поширити мита на всі поставки з Росії, незалежно від способу транспортування.

Своє прохання "Укртатнафта" аргументувала домінуючим становищем Росії на паливному ринку, частка якої перевищує позначені рішенням РНБО цільові 30%. За підрахунками НПЗ, частка російського ДП за підсумком півріччя 2020 р.склала 37%.

* джерело enkorr

"Укртатнафта" просила ввести мита вже з 1 серпня. За словами директора спеціальних програм НТЦ "Психея" Геннадія Рябцева, Експертна рада при Міненерго, до складу якого він входить, не підтримала цю ініціативу. "Більшість присутніх на експертній нараді висловилися проти», - повідомив журналістам Рябцев.

Зростання цін на заправках і удар по аграріям

За оцінками нафтогазової асоціації України, що об'єднує найбільших операторів паливного ринку, введення мит призведе до пропорційного зростання цін на внутрішньому українському ринку.

Так при поточних митних ціна дизпалива на кордоні в розмірі $420-430/т, мито 8,46% призведе до підвищення оптових цін на $36/т або 1,5 грн/л на автозаправних станціях з урахуванням ПДВ.

«НАУ попереджає, ініціатива» Укртатнафти» спровокує підвищення цін на ДП і ЗВГ для населення з низькою платоспроможністю, промисловості, аграріїв, перевізників, збільшення бюджетних витрат на паливо для армії, комунальних служб, поліції, медицини, оскільки мита включаються в собівартість палива і збільшують ціни для споживачів", - забила в тривогу галузева асоціація.

За оцінками Асоціації збиток від мит для економіки складе 11 млрд грн на рік і до того ж спровокує зростання інфляції.

Основний збиток буде завдано аграрним виробникам, які споживають близько чверті дизпалива в країні. За оцінками Аграрного союзу України, витрати аграріїв у разі введення мит склали 1,9 млрд грн.

"Аграрії відчують на собі наслідки таких дій першими: у разі прийняття рішення про введення мит, нам доведеться для збору врожаю купувати дизель за завищеними цінами вже зараз. Що призведе до подорожчання собівартості вирощеної сільгосппродукції», - йдеться в листі асоціації на адресу Кабміну.

Новий фронт

Спроби обмежити імпорт нафтопродуктів "Укртатнафта" періодично робить, починаючи з 2011 р.тільки в 2019-2020 р. компанія зробила відразу 4 подібних спроби.

Влітку 2020 р. група "Приват" дещо змінила підхід до лобіювання своїх інтересів і заснувала власну галузеву асоціацію.

Урочиста презентація "української Енергетичної асоціації«, в керівництво якої увійшов бізнес-партнер Ігоря Коломойського, колишній заступник голови» Нафтогазу" Ігор Діденко, пройшло в кінці липня.

До складу Асоціації увійшли нафтовидобувні та нафтопереробні активи групи "Приват«, а мета асоціації позначена як»вирішення проблемних завдань в енергетики та захист інтересів його учасників". Саме ця асоціація займеться питанням лобіювання обмежень на імпорт нафтопродуктів, які очікуються вже цієї осені.